Newsroom

Persberichten

YoungCapital lanceert eerste pop-up Urban Playground in leegstaand kantoor

29-04-2014


Hoofddorp - YoungCapital, holding van Studentenwerk, lanceerde deze week de eerste pop-up
Urban Playground, in het hoofdkantoor van YoungCapital te Hoofddorp. De Urban Playground heeft als doel langdurig leegstaande kantoorruimtes een (tijdelijke) nieuwe functie te geven, door ze in te richten als vergaderzaal, brainstormroom of ruimte voor exposities en bedrijfsevenementen. Met schommels, groenwanden en tafels met ingebouwde fietsen is een omgeving gecreëerd die een creatieve en innovatieve manier van werken stimuleert. YoungCapital biedt niet alleen haar klanten, maar ook jonge zzp’ers de mogelijkheid gebruik te maken van de Urban Playground. Bijvoorbeeld als werkplek of inspirerende ontvangst- en vergaderruimte voor hun klanten. 


Met de Urban Playgrounds speelt YoungCapital in op het probleem waar veel jonge zzp’ers tegenaan lopen. Je werkt vanuit huis of vanaf een flexplek, waar een geschikte ruimte voor meetings vaak ontbreekt. De Urban Playgrounds ademen een stedelijke vintagesfeer, waardoor je je even in hip Berlijn of Amsterdam-Noord waant. Bij succes wordt het concept, dat goed past bij de urban lifestyle van de vaak jonge zzp’ ers, landelijk uitgerold op de vestigingen van YoungCapital. 

Een springplank voor jong creatief talent 
Deze eerste Urban Playground is gerealiseerd door NOUN Amsterdam, samen met drie jonge talentvolle designers die bezig zijn naam te maken in de designindustrie: Daya Harrisson, Anne Bakker (beiden interieur- en productstylist via Academie Artemis) en Laura Kamphuis (stylist en kunstenares). “Op ons hoofdkantoor stond al geruime tijd een verdieping leeg. Dat vonden wij zonde”, zegt Hugo de Koning, DGA van YoungCapital en initiatiefnemer van de Urban Playground. “Waarom zou je zulke ruimtes niet gebruiken om jong talent te helpen? De kunstenaars kunnen hiermee hun portfolio verder ontwikkelen en jonge zzp’ers hebben een leuke plek om te komen werken.” 


Upcycling en social design
De projecten van NOUN zijn altijd vormgegeven vanuit social-designtrends en upcycling. Ofwel het hergebruiken van oude ruwe materialen en vintage-elementen in een nieuwe, stijlvolle context. Een duurzame en maatschappelijke manier om slim met bestaande middelen om te gaan, de wegwerpcultuur aan de kaak te stellen en leegstaande ruimtes een nieuw doel te geven. Door de samenwerking met veelbelovend jong talent van onder andere Academie Artemis, fotoacademies en de Rietveld Academie wordt voor elke ruimte en pand een uniek concept neergezet. 


Over YoungCapital
YoungCapital verbindt hoogopgeleid jong talent aan bijzondere bedrijven. Tijdens de studie, vlak na het afstuderen of als young professional. Door de drive van haar mensen en innovatieve HR-software staat YoungCapital garant voor snelheid én kwaliteit. YoungCapital is met 250 medewerkers en 25 vestigingen de Nederlandse marktleider in HR-oplossingen voor jong talent. Internationaal is het bedrijf actief onder het label StudentJob International en beschikt het met meer dan 3 miljoen kandidaten over het grootste talentennetwerk van Europa. Om de ontwikkeling van jongeren te stimuleren, biedt YoungCapital University scholingsprogramma's aan. Het YoungCapital Fund investeert in veelbelovende jonge ondernemingen met een technology-based businessmodel.

Klik hier om de foto’s te bekijken. 

YoungCapital


Share me!