Newsroom

Persberichten

Tweede recordomzet op rij voor StudentenWerk

05-02-2013

StudentenWerk, Nederlandse grootste uitzendbureau voor studenten, starters en young professionals, boekt opnieuw een recordomzet. Ondanks de slechte marktomstandigheden wist de jonge organisatie in 2012 een ijzersterke omzet te realiseren van 73,6 miljoen euro, een groei van ruim 23% ten opzichte van de recordomzet van 2011 (60 miljoen euro). StudentenWerk laat met deze resultaten opnieuw de rest van de branche ver achter zich: de totale omzet van de Nederlandse uitzendmarkt daalde met 2% (bron: ABU Marktmonitor 2012).


StudentenWerk vulde afgelopen jaar in totaal 3,7 miljoen uitzenduren in,  25% meer dan in 2011. Deze groei is onder meer te danken aan de loyaliteit van bestaande klanten, zoals KPN, NS, de Bijenkorf, ING en Cendris. Daarnaast heeft StudentenWerk grote projecten gedraaid voor nieuwe klanten, waaronder PostNL en SNT. Het gaat hierbij niet alleen om vakantie- en bijbaantjes: ongeveer de helft van de omzet behaalt StudentenWerk met (voltijd)functies voor starters en young professionals.

 

‘StudentenWerk daagt traditionele uitzenders uit’

Sinds januari 2013 staat algemeen directeur Ineke Kooistra aan het roer van StudentenWerk. Kooistra, hiervoor directeur Specialties bij Adecco Group Nederland, is voornemens de groei van StudentenWerk voort te zetten door werkprocessen te verstrakken en slim in te spelen op de ontwikkelingen in de markt. “We signaleren dat bedrijven sterke behoefte hebben aan een challenger, een partij die traditionele uitzendorganisaties uitdaagt en op scherp zet. Dankzij ons online recruitmentsysteem zijn wij snel, efficiënt en beschikken we over de grootste database van jong talent in Nederland. Bovendien bruist deze organisatie van energie en ambitie; daar werken mensen graag mee samen. Zo beklonken we vorige week nog een driejarige samenwerking met de Rabobank.”

 

Internationale tak groeit snel

De ambitie van StudentenWerk kent geen grenzen: in 2020 wil het bedrijf de grootste arbeidsbemiddelaar ter wereld zijn voor studenten, starters en young professionals.  Hoe Kooistra dat wil bereiken? “Onze internationale tak, StudentJob, is reeds actief in zeven landen, waaronder Duitsland, Engeland en de Verenigde Staten. In korte tijd hebben wij een internationale database van ruim een miljoen kandidaten opgebouwd. Vanuit ons hoofdkantoor in Hoofddorp koppelt een speciaal team deze kandidaten online aan internationale bedrijven. Een uniek model dat wij de komende jaren verder gaan uitrollen.” 

 

Share me!