Persberichten
YoungCapital en Ricoh lanceren traineeship voor jong salestalent
20-09-2016
Hoofddorp, 20 september 2016 - YoungCapital, marktleider in recruitment van jong talent, bundelt de krachten met technologiebedrijf Ricoh in het opleiden van salestalent. YoungCapital start een salestraineeship, dat werken en leren combineert. Tijdens dit anderhalf jaar durende traject worden afgestudeerde talenten opgeleid tot salesprofessional, terwijl zij tegelijk praktijkervaring opdoen. YoungCapital slaat hiermee een brug tussen opleiding en arbeidsmarkt. De eerste veertien trainees zijn bij Ricoh Nederland net gestart.
Jaarlijks
studeren er duizenden commerciële talenten af die hun tanden willen zetten in
een salesbaan. Zij hebben het DNA dat past bij een baan in de sales, maar
krijgen door gebrek aan praktijkervaring vaak niet de kans om in een
salesfunctie aan de slag te gaan. YoungCapital speelt hierop in door deze
gedreven mensen klaar te stomen tot junior accountmanagers. Maurice Peeters, director
YoungCapital Professionals: “Het is fantastisch om te zien dat een wereldwijde
speler als Ricoh deze jonge salestalenten een kans geeft in haar Nederlandse
organisatie.” YoungCapital lanceerde al in 2014
speciale IT-traineeships, bedoeld voor jonge professionals met een
bèta-achtergrond. Reeds tweehonderd jongeren konden dankzij deze traineeships
als gecertificeerd developer bij bedrijven aan de slag.
Focus op persoonlijke ontwikkeling
Uniek aan het salestraineeship van YoungCapital is de persoonlijke ontwikkeling
die hierin centraal staat. Maurice Peeters: “Als talentontwikkelaar werken we
vanuit de visie dat persoonlijkheid zwaarder weegt dan studieachtergrond. Werk- en denkniveau zijn belangrijk, maar uiteindelijk bepalen
iemands persoonlijkheid en interesse of diegene succesvol wordt. Daarom krijgen alle trainees
uitgebreide coaching en trainen we ze op vijf leadershipcompetenties. Door onze
talenten al aan het het begin van hun carrière op persoonlijke ontwikkeling te coachen,
krijgen ze een vliegende start.”
Jong
talent onderschat
De waarde van
jong talent op het gebied van sales wordt bij veel bedrijven onderschat, vindt
Ricoh. “Onze gesprekspartners behoren
steeds vaker zelf tot de nieuwe generatie. Om als bedrijf bij te blijven in de
markt, is het noodzaak te investeren in creatieve, nieuwsgierige, flexibele
mensen die frisse energie brengen in je salesteam”, aldus Rached Dekker,
Director Major & Strategic Accounts bij Ricoh Nederland. “Met het traineeship van
YoungCapital halen wij exact die mensen binnen.”
Over YoungCapital
YoungCapital brengt bedrijven in contact met
studenten, afgestudeerden en young professionals. Het bedrijf ziet jong talent
als het kapitaal van bedrijven die willen vernieuwen. Die vernieuwing is
volgens YoungCapital hard nodig om bij te kunnen blijven in de huidige, snel
veranderende markt. Het label YoungCapital Professionals traint en detacheert jong
talent in IT, Finance, Sales, Digital, Recruitment en Technology & Engineering. YoungCapital werd genomineerd voor ‘het meest
innovatieve bedrijf van Nederland’ (Erasmus Innovatie Award) en won titels als
de Nieuwe Kampioen, Best Managed Company en National Champion van de European
Business Awards.
Over Ricoh
Ricoh verandert
al 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken. Dit doet het
technologiebedrijf met oplossingen op het gebied van printing, document
management, production printing, visual communications, IT- en
outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. Met het
hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200
landen en regio’s. In 2015 behaalde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet
van 2.209 miljard yen (ongeveer 19,6 miljard USD).