Newsroom

Persberichten

Sollicitatiestress bij jongeren aanleiding voor 1 aprilgrap YoungCapital

01-04-2018

Hoofddorp, 1 april 2018 - De video die YoungCapital afgelopen maandag lanceerde waarin ze kandidaten een alcoholische versnapering of jointje tegen de zenuwen aanbiedt, is onderdeel van een uitgebreide 1 aprilgrap. Hugo de Koning, oprichter van YoungCapital, over de grap: “We gaan tot het uiterste om deze zenuwen weg te nemen bij onze kandidaten, maar het inzetten van drank en drugs gaat zelfs ons te ver.” Met deze actie erkent de jongerenuitzender de stress die jongeren ervaren voor hun sollicitatiegesprek. Daarom biedt YoungCapital kandidaten vanaf 1 mei een WhatsApp-service aan voor alle last-minutesollicitatietips en-tricks.

In de video introduceerde YoungCapital het nemen van een shotje alcohol of een joint als een nieuwe manier om tot rust te komen voor een sollicitatiegesprek. De video, die inmiddels meer dan een miljoen mensen heeft bereikt, krijgt veel aandacht op social media. En hier was het De Koning ook om te doen: “De jongeren in ons jongerenpanel gaven tijdens een onderzoek aan veel stress te ervaren voordat ze een sollicitatiegesprek aangaan. Met de 1 aprilgrap willen we aandacht vragen voor dit probleem. En er iets aan doen.¨

Eerste hulp bij solliciteren
YoungCapital heeft daarom geïnvesteerd in een gloednieuw team van sollicitatie-experts, dat kandidaten te woord zal staan via de Whatsapp-service, genaamd 'Apply'. Kandidaten kunnen vanaf 1 mei al hun prangende vragen via Whatsapp stellen die zij hebben vlak voor het sollicitatiegesprek. YoungCapital verwacht vragen als ‘Wat moet ik aan?’, ‘Wat moet ik doen als ik te laat ben?’ en ‘Hoe begin ik over mijn salaris?’ De Koning: “Die vragen beantwoorden we natuurlijk graag. Zo gaan onze kandidaten goed voorbereid en relaxed op gesprek. Daar hebben ze echt geen shotje of joint voor nodig.”  

Over YoungCapital 
YoungCapital gelooft in de kracht van jonge mensen. Als digital natives jagen ze vernieuwing aan bij organisaties. De recruitmentspecialist ziet jongeren als het groeikapitaal dat elk bedrijf nodig heeft. YoungCapital doet er alles aan om het beste naar boven te brengen bij jongeren én bij bedrijven. Zodat ze elkaar blijven stimuleren tot groei. In 2017 behaalde YoungCapital een recordomzet van 325 miljoen euro.
Read in English.

Share me!