Newsroom

Persbericht

HERC maakt nieuwe campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work.

10-01-2022

Amsterdam, 10 januari 2022 – Vandaag lanceren HERC the agency en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital de nieuwe campagne ‘Whatever Works’. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan.

Bekijk de commercial hier.

YoungCapital weet wat er speelt
Deni Barisic, Head of Brand van YoungCapital: “Samen met HERC hebben we altijd een scherp oog gehad voor wat er speelt onder jongeren. Nu zie je dat jongeren op heel veel verschillende manieren geld verdienen, ook buiten uitzendbureaus om. Lekker doen, vinden we. We geloven in het vermogen van jongeren om zelf keuzes te maken. Soms is dat een verkeerde, daarvan leer je en wordt je wijzer. Dát ze werken, dat is voor ons het allerbelangrijkst. En doen ze dat liever (ook) via een meer bekende weg, dan is YoungCapital er voor ze.”

Werk, whatever dat ook is
In de razendsnelle Trainspotting-achtige campagne zien we dat jongeren tegenwoordig op veel verschillende manieren geld verdienen. Van ‘gewoon’ uitzendwerk en het (door)verkopen van sneakers, tot NFT art-verkoop en andere side hustles. Prima, wat YoungCapital betreft. Het merk heeft als missie ‘alle jongeren aan het werk’ en claimt hiermee ‘werk’ in de breedste zin van het woord: Whatever Works, Work. 

Vierde campagne HERC x YoungCapital
Rogier de Bruin, Executive Creative Director van HERC: “Het mooie van onze relatie met YoungCapital – we werken samen sinds 2016 – is dat we elkaar blijven pushen om steeds verder te gaan. Ondanks hun enorme groei de afgelopen jaren, zijn ze in hun communicatie niet behoudend geworden. Dat leidt tot consistent spraakmakend werk. Bijzonder aan de nieuwe campagne zijn de graphics van Ruffmercy, een animation director die onder andere heeft gewerkt met Disclosure, Nas en DJ Shadow.”

Margriet de Kroon, Managing Director van HERC (en voormalig Marketing Director van YoungCapital), vervolgt: “Ik heb jarenlang de campagnes gemaakt vanuit klantzijde, dit was de eerste keer van bureaukant. Ik voelde me nog half klant, half bureaudirecteur, dus dat was wel gek, maar ook te gek. Ik denk dat we echt een nieuwe stap hebben gecreëerd voor YoungCapital, met de mentaliteit van een marktleider, waarbij we ‘werk’ als categorie claimen. Maar wel met de jonge, brutale ziel van het merk. Dat moet nooit veranderen, want YoungCapital is er voor jongeren en werk, en loopt daarin graag voorop.”

Over YoungCapital
Recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital brengt jongeren en werkgevers samen via een (bij)baan, zodat zij elkaar kunnen helpen groeien. Ze kunnen veel van elkaar leren: werkgevers hebben de ervaring en vakkennis, jongeren stellen de verfrissende vragen; zij zitten nog niet vastgeroest in patronen en zijn daarmee onmisbaar voor vernieuwing. Met een gemiddelde leeftijd van 28 jaar vormen de medewerkers van YoungCapital het levende bewijs van de impact die jongeren kunnen maken. YoungCapital maakt deel uit van The Works.

Over HERC the agency
HERC is in 2018 opgericht door Emilio de Haan en Rogier de Bruin en verantwoordelijk voor veelbekroonde campagnes voor Tele2, YoungCapital, G-Star en Tony’s Chocolonely. Het bureau is vernoemd naar de iconische New Yorkse DJ Kool Herc, de godfather van de hiphop, die de basis legde voor de moderne, met hiphop doordrenkte populaire straat-, sneaker-, muziek-, sport-, kleding-, uitgaans- én werk-cultuur. De kunst van HERC ligt in het creëren van reclame die aanvoelt als entertainment. Door merken te verbinden met populaire cultuur, maakt HERC merken populairder. 

Share me!