Word jij enthousiast van een omgeving waarin klanten terecht kunnen voor al hun vragen over bankzaken?
Bekijk hier of deze baan bij jou past:
- Je krijgt energie van telefonisch klantcontact.
- Je bent klantgericht en weet commerciële kansen te benutten.
- Je bent in staat om klanten een onvergetelijke ervaring te geven.
- Jij weet speelruimte te pakken binnen de kaders van de bank.
- Je wilt jezelf en anderen graag verbeteren. Je werkt graag met persoonlijke doelstellingen zoals efficiëntie, kwaliteit en NPS.
- Je bent digitaal zelfredzaam.
Het Contact Center bestaat uit 5 afdelingen. Bekijk hier welke afdeling bij jou past:
Op dit moment werkt zo’n 75% van alle ABN AMRO medewerkers vanuit huis. De overleggen met je team, teamlead en je coaching vinden plaats via Teams. Zo werken we samen en houden we contact met elkaar.
De video’s zijn opgenomen voordat de corona maatregelen van kracht gingen. De vlog bij Daily Contacts en Mortgages & Savings zijn opgenomen tijdens de corona maatregelen zodat je een beeld hebt hoe werken binnen Contact Center er nu uitziet.
Daily Contacts
Inbound
Particuliere klanten. Vragen over dagelijkse bankzaken. Extra skills: lenen en verzekeren.
Wft: Wft Basis voor start
Locaties: Amsterdam, Breda en Nijmegen
Startsalaris: €14,00 bruto p/uur, na 4 maanden en bij goede performance groei naar €15,00 bruto p/uur, na 6 maanden kans op overname door ABN AMRO.
Business Contacts
Inbound
Zakelijke (MKB) klanten. Vragen over kredieten, incasso’s en phishing.
Wft: niet van toepassing
Locaties: Amsterdam en Nijmegen
Startsalaris: €14,00 bruto p/uur, na 4 maanden en bij goede performance groei naar €15,00 bruto p/uur, na 6 maanden kans op overname door ABN AMRO.
Lees hier de blog van Adviseur Ixchelle Mos.
Mortgages & Savings
Inbound
Particuliere klanten. Vragen over hypotheken en/of beleggingen.
Wft: Wft Basis voor start
Locaties: Amsterdam en Nijmegen
Startsalaris: €15,68 bruto p/uur, na 4 maanden en bij goede performance groei naar €16,80 bruto p/uur, na 6 maanden kans op overname door ABN AMRO.
Client Group Contacts
Bestaat uit 4 business lines:
Personalized Contacts outbound
Private Assistance inbound
Medische en Vrije Beroepen inbound
International Clients inbound
Wft: Wft Basis voor start (bij PC ook Wft Consumptief Krediet)
Locatie: Amsterdam
Startsalaris: €14,00 bruto p/uur, na 4 maanden en bij goede performance groei naar €15,00 bruto p/uur, na 6 maanden kans op overname door ABN AMRO.
Digital Contacts
Inbound
Particuliere klanten. Vragen over dagelijkse bankzaken via Chat en Webcare.
Wft: Wft Basis voor start
Locatie: Amsterdam en Nijmegen
Startsalaris: €14,00 bruto p/uur, na 4 maanden en bij goede performance groei naar €15,00 bruto p/uur, na 6 maanden kans op overname door ABN AMRO.
Wil je een beeld van een klantgesprek? Beluister ze hier!
Binnen het Contact Center van ABN AMRO help je klanten met diverse vragen over bankproducten. Hier kun je een selectie van klantgesprekken horen om je een beeld te geven welke klantgesprekken medewerkers voeren.
Praktische zaken over werken bij het Contact Center:
Hier vind je antwoorden over onder andere beschikbaarheid, roosters, werkzaamheden en nog meer praktische zaken over werken bij het Contact Center.
-
Wat zijn de openingstijden van het Contact Center?
-
Kan ik zelf aangeven wanneer ik wil werken?
-
Kan ik mijn beschikbaarheid wijzigen als het rooster nog niet gemaakt is?
-
Wanneer ontvang je jouw rooster?
-
Kan ik diensten ruilen?
-
Vakantie
-
Hoeveel pauzes heb ik en hoe lang duren deze?
-
Hoeveel gesprekken voer je ongeveer per dag?
-
Welke werkzaamheden zijn er naast bellen?
-
Hoe groot is mijn team?
-
Is het mogelijk om in dienst te komen bij ABN AMRO?
-
Welke kledingvoorschriften zijn er?
-
Krijg ik een kluisje tot mijn beschikking?
-
Kan ik een parkeerplek krijgen?
-
Is de locatie bereikbaar met openbaar vervoer?
-
Welke invloed hebben de coronamaatregelen op mijn werk bij ABN AMRO?
Vanaf 5 oktober 2020 zullen de openingstijden van ABN AMRO Contact Center als volgt zijn:
Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 21.00 uur
Zaterdag: 9.00 - 17.30 uur
Zondag en feestdagen: gesloten (met uitzondering van het Webcare team. Zij zijn op zon- & feestdagen geopend van 9:00 tot 17:30 uur)
Ja, je geeft zelf op wanneer je beschikbaar bent om te werken. Je geeft 130% van je contracturen op als beschikbaar. De uren waarop je je beschikbaarheid opgeeft is tevens afhankelijk van de openingstijden van de afdeling waar je werkzaam bent. Planning maakt vervolgens een rooster o.b.v. je opgegeven beschikbaarheid én binnen je contracturen. Je kunt bijvoorbeeld een avond sport of een een dag vrij regelen door je beschikbaarheid hierop aan te passen.
Ja, je kunt je beschikbaarheid wijzigen tot 3 weken voor de betreffende week.
Je ontvangt je rooster 10 dagen voor aanvang. Je rooster is zichtbaar via de Verint-app of je laptop.
Na publicatie van het rooster kan er onderling geruild worden met diensten.
Je kunt tot 9 maanden in de toekomst vakantie aanvragen voor maximaal 21 aaneengesloten dagen. Tijdens je opleidingsperiode is het niet mogelijk om vakantie op te nemen.
De koffiepauzes kan je zelf indelen, deze zijn twee keer 15 minuten. Je lunchpauze wordt gepland in je rooster en duurt 30 minuten. Op de afdeling Webcare van Digital Contacts bepaal je in afstemming met je collega’s je lunchpauze.
Dit is afhankelijk van de afdeling en werkzaamheden die jij uitvoert. Dit zullen er maximaal 50 per dag zijn. Op de afdeling Chat van Digital Contacts zul je maximaal 70 chats/whatsapp contacten per dag hebben.
Hierbij kun je aan diverse werkzaamheden denken zoals dagstarts en teamoverleg, persoonlijk overleg met je teamlead en afhankelijk van de afdeling waar je werkt zijn er werkzaamheden zoals het buddy zijn voor een nieuwe collega.
De gemiddelde teamgrootte bestaat uit 15 tot 20 medewerkers.
Er zijn mogelijkheden om in dienst te komen bij ABN AMRO. Dit is afhankelijk van meerdere factoren. Bespreek deze mogelijkheden later met je teamlead.
We hechten veel waarde aan een professionele uitstraling. Als representatieve kleding binnen het Contactcenter houden we ‘Business Casual’ aan. Piercings en tatoeages zijn toegestaan.
Ja, je krijgt bij aanvang kosteloos een kluisje toegewezen.
Nee. Op sommige locaties is een aantal parkeerplaatsen beschikbaar voor medewerkers in de avonddienst.
Alle locaties van het Contact Center zijn bereikbaar met openbaar vervoer.
Op het Contact Center was het ook vóór corona al mogelijk om vanuit huis te werken. Dit past helemaal in onze digital way of working. Nu en in de toekomst werkt een deel van het personeel vanuit huis. Tijdens de coronacrisis konden we het voor iedereen snel mogelijk maken om vanuit huis te werken. Op dit moment werkt 75% van alle ABN AMRO medewerkers vanuit huis en vinden de overleggen met je team, teamlead en je coaching digitaal plaats via Teams. Zo werken we samen en houden we contact met elkaar.
Tijdens je onboardingperiode en de eerste maanden werk je zoveel mogelijk op kantoor, met inachtneming van de gestelde coronamaatregelen. Jouw teamlead zal je informeren over jouw opleidingstraject en hoe deze plaatsvinden.
Note Digital Contacts
Op dit moment werken 100% van de medewerkers vanuit huis en vinden de overleggen met je team, leidinggevende en je coaching digitaal plaats via teams. Zo werken we samen en houden we contact met elkaar. Tijdens je onboardingperiode kom jij eenmalig naar kantoor om kennis te maken met je teamlead en om jouw thuiswerkspullen in ontvangst te nemen. Jouw teamlead zal je informeren over jouw opleidingstraject en hoe deze plaats vinden. Wanneer jij geen mogelijkheden hebt om thuis te werken, kun je dit bespreken met je teamlead.

Begeleiding binnen het Contact Center
Het uitgangspunt bij ABN AMRO is dat je verantwoordelijk bent voor je eigen ontwikkeling en prestaties. Je start met een interne opleiding waarin je gespreksvaardigheden oefent, producten en processen leert kennen. De opleiding is interactief en praktijkgericht. Hierna leer je de kneepjes van het vak van je collega’s. Met je teamlead bespreek je regelmatig je professionele ontwikkeling door toekomstgerichte feedback te vragen en te kijken wat nog beter kan.

Jouw ontwikkeling binnen ABN AMRO
Naast het ontwikkelen in je eigen functie is het verstandig om na te denken over jouw toekomst. De bank verandert continu en dus verandert het werk ook. Als je door wilt groeien dan kan dat na verloop van tijd.
Binnen het Contact Center zijn verschillende ontwikkelmogelijkheden naar een extra skill (bv. lenen/verzekeren/zakelijke kredieten) of andere afdeling (bv. hypotheken).
Binnen ABN AMRO zijn meerdere afdelingen en functies waarop je intern kunt solliciteren.
Veelgestelde vragen over WFT:
Om bij ABN AMRO als adviseur aan de slag te gaan moet je onder andere beschikken over een diploma Wft-Basis. Naast dat een Wft-diploma verplicht is, is het van grote toegevoegde waarde op je CV.
-
Wat is een Wft-diploma en waarom moet je deze nou eigenlijk behalen?
-
Welke soorten Wft zijn er?
- Wft Basis
- Wft Consumptief Krediet
- Wft Schadeverzekeringen Particulier
- Wft Schadeverzekeringen Zakelijk
- Wft Zorgverzekeringen
- Wft Pensioenverzekeringen
- Wft Hypothecair Krediet
- Wft Vermogen
- Wft Inkomen
-
Wat is de studiebelasting?
-
Wat is het slagingspercentage?
-
Tip voor je examen:
-
Voorbeeld examenvragen:
Wft staat voor Wet op het financieel toezicht. Deze wet is bedoeld om de klanten (consumenten en bedrijven) die financiële producten af willen nemen te beschermen. Als financieel dienstverlener hebben wij een zorgplicht en deze begint bij het inzetten van vakbekwame mensen die onze klanten op een prettige en zorgvuldige manier kunnen adviseren. Over welke producten en diensten jij advies mag geven hangt dus af van de Wft-diploma’s die je hebt behaald.
In totaal zijn er negen soorten Wft-diploma’s:
De studiebelasting van de basis opleiding Wft basis bedraagt gemiddeld 50 tot 70 uur. Onderschat het niet. Het is niet zozeer ingewikkeld, het is vooral veel stof op MBO4+ niveau. Je moet ook verbanden kunnen leggen en daar heb je een bepaald inzicht voor nodig. Maar laat je niet afschrikken, veel mensen zijn jou voorgegaan en hebben daarmee een mooie stap in hun carrière gezet.
Het gemiddelde slagingspercentage is ongeveer 75%.
Tijdens het examen is het belangrijk om goed te lezen. Soms vragen ze bijvoorbeeld “er zijn drie antwoorden goed’ of ‘er kunnen drie antwoorden goed zijn’.
Sollicitatieprocedure Contact Center ABN AMRO
-
Oriëntatiefase
Heb je nog extra vragen, neem dan contact op met ons via werkenbijabnamro@youngcapital.nl of vul het onderstaande formulier in.
-
Solliciteren
Alle openstaande ABN AMRO vacatures vind je hier. Kies jouw vacature en solliciteer via de oranje ‘Solliciteer direct’ button.
-
Telefonische screening
Binnen 48 uur word je gebeld om je motivatie en de harde eisen van de vacature door te nemen. You better be prepared!
-
Sollicitatiegesprek YoungCapital
Telefonische screening is check, wij nodigen jou uit voor een sollicitatiegesprek. Persoonlijk of via Whatsapp videobellen, wat jij wilt!
-
Klikgesprek ABN AMRO
Als jullie beide positief zijn, stellen wij jou voor bij ABN AMRO. Je gaat op klikgesprek bij de bank en maakt kennis met jouw toekomstige teamlead.
-
Leren voor je Wft basis
Je bent aangenomen. Nu is het tijd om te leren voor je Wft basis. Dit doe je online, waar je maar wilt. Je wordt begeleid door je recruiter en opleidingscoach.
-
Start training ABN AMRO
Wft in the pocket. Jij start nu met je baan en training bij ABN AMRO.
-
Meer weten?
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.