YOUNGCAPITAL
BLOG


Artikel

7 LinkedIn-headlines die niet slaapverwekkend zijn

Door Alexander Verbist op 22-05-2018
0 reacties | 6485 views

 

 

Maryna

‘Accountmanager’. ‘Online marketeer’. ‘Consultant’. BO-RING! Functietitels op LinkedIn zijn vaak weinig inspirerend.

Je wilt duidelijk zijn. En snel gevonden worden wanneer iemand op je sector of functietitel zoekt. “Want LinkedIn is een zakelijk medium, hoor.” We get it. Maar zakelijk is wel echt iets anders dan slaapverwekkend. Het is toch veel leuker om op te vallen in de grijze massa? Om in iemands geheugen te blijven plakken?

Dus gingen wij op zoek naar LinkedIn-headlines waar we om moesten glimlachen. Ze zijn zeldzaam, maar ze bestaan. Godzijdank. Een snappy woord of een creatieve inslag is al genoeg om de gemiddelde LinkedIn-bezoeker omver te blazen met originaliteit. Zoals bij de zeven voorbeelden hieronder.

1. Gevoelig voor kietelen?

LinkedIn headline pakkend

Bas Westland geeft zijn pitch een extra touch: ‘Ik spreek, train and kietel over wat ik dagelijks doe: Recruitment, Social Media en Ondernemen. Nieuwsgierig?’. Eh, Bas, you had us at kietelen. Zo zie je dat één verrassend woord het verschil kan maken.

2. Lekker duidelijk

LinkedIn headline goed

Jan Glas kiest voor duidelijkheid. Wat hij doet? Hij schrijft je verhaal in 400 woorden. Hoe we dat weten? Sterke intuïtie. ;).

3. André de dominee

LinkedIn headline origineel

André Meiresonne noemt zichzelf ‘Dominee voor de Ongelovigen’ en helpt mensen met levensvragen. Niet de meest duidelijke kopregel, wél opvallend.

 

4. Genoeg gedroomd. Tijd voor actie

LinkedIn headline goed

Dromen hebben we allemaal. Als we Ralph Meesen mogen geloven, helpt hij je om van je dromen harde realiteit te maken. Reden genoeg om zijn profiel te checken.

5. Klanten uitleggen wat jongeren willen

LinkedIn headline creatief

Joost Agterberg is accountmanager bij YoungCapital, maar vindt dat (terecht) een containerbegrip. Joost voelt zich fijner bij ‘Adviseur Nieuwe Generatie’. Hoog messiasgehalte, sure, maar hij laat wel meteen de meerwaarde van zijn functie zien.

6. PA is zó last season

LinkedIn headline cool

Eline van Spronsen is ‘Pieter Manager’ bij Coolblue. Dat bedrijf kwam eerder al met titels als ‘Merk Vader’ en ‘Google Analytics Ninja’. Duizend keer opvallender dan ‘secretaresse’ of ‘personal assistant’.

7. Druk druk druk? Call Maryna

LinkedIn headline origineel

Heb jij het ook zo druk? Maryna Onopriichuk speelt met haar LinkedIn-headline in op een heel herkenbaar gevoel. Sterk, want je weet meteen wat je aan haar hebt.

LinkedIn saai? Nee joh!

Maar dan moet je het wel leuk maken. Iets met zelf de slingers ophangen. Dus go, kijk nog eens goed naar je eigen LinkedIn-headline en maak ’m origineel én duidelijk. Lukt je dat, dan kun je rekenen op die extra clicks. En wie weet, misschien zit je toekomstige werkgever er wel bij.

Meer lezen over hoe je social media kunt inzetten op zoek naar die baan? Klik dan hier.

Wil je niet wachten tot recruiters naar jou toe komen? Zoek dan direct een vacature die bij jou past op onze site.

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?


Plaats jouw reactie