Oog in oog met nieuwdenkers: disruptive ondernemen

Door Lisette de Graaf op 29-04-2015 0 reacties | 2073 views

Disrupt or be disrupted. Iedereen is het erover eens: voor écht succes in de huidige markt moet je ‘disruptive’ zijn. Hoe doe je dat? Wat zijn de belangrijkste factoren voor baanbrekend ondernemerschap?

Donderdag 23 april stonden we oog in oog met drie nieuwdenkers: Rogier Thewessen, Yvonne van Sark en Alexander Klöpping. Tijdens het YoungCapital-event ‘Nieuwdenkers 2015’ gaven zij hét recept voor een onverslaanbaar businessmodel.

Oog in oog met nieuwdenkers: disruptive ondernemen


ASO?
Rogier Thewessen, DGA en online specialist van YoungCapital, gooide direct een mooie term het publiek in: ASO. Nee, hiermee bedoelt hij geen tokkie, maar App Store Optimisation. “Dankzij onze focus op ASO kan iedereen nu de YoungCapital App vinden in Google Play en de App Store ”, aldus Rogier. En een belangrijk ingrediënt voor disruptive ondernemen? Snel kunnen innoveren. “Wil je als bedrijf veel uitproberen? Doe dit dan met kleine teams.”

Oog in oog met nieuwdenkers: disruptive ondernemen
Mark Tuitert rockte als dagvoorzitter tijdens Nieuwdenkers 2015! 


Kijkje in het puberbrein
Yvonne van Sark, directeur van YoungWorks Academy, gaf ons een kijkje in het puberbrein. Wat blijkt? Jongeren zijn een stuk gevoeliger voor spanning, uitdaging en beloning. Goed nieuws, want dat komt allemaal kijken bij een nieuwe baan! En kunnen ze die niet direct vinden? Ook dan hebben ze een oplossing. Yvonne: “Veel jongeren hebben de ambitie om ondernemer te worden.”

Het geheim achter data
Volgens ‘technoviking’ en Blendle-ondernemer Alexander Klöpping bestaat het recept voor disruptiveness uit drie simpele principes, die hij zelf ook toepast voor zijn eigen bedrijf. En het geheim van ster-disrupters Car2Go, Google en Booking.com? Het verzamelen van enorme hoeveelheden data. Klöpping: “Google kan door een stijgend gebruik van het zoekwoord ‘griep’ zelfs eerder een griepepidemie in Nederland signaleren dan het RIVM.”


Oog in oog met nieuwdenkers: disruptive ondernemen

Gasten konden met de Oculus Rift een ‘ritje in de achtbaan’ maken.

Bekijk de whitepaper: 'Oog in oog met nieuwdenkers - leer de kern van disruptive ondernemen'.

Benieuwd naar de foto’s? Bekijk ook de video-impressie van de dag!

Oog in oog met nieuwdenkers: van Silicon Valley naar Noord-Nederland
Heeft u dit event gemist? Geen nood. Op dinsdag 26 mei vindt het volgende Nieuwdenkers-event plaats, ditmaal in Groningen. Met sprekers Mark Tuitert, trendwatcher Jorus Everaerd en Rogier Thewessen brengen we een stukje Silicon Valley naar Noord-Nederland.

Meld u aan
Wilt u hierbij zijn? Mail dan naar communicatie@youngcapital.nl.

Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?

Plaats jouw reactie