Case Ditzo

Het volste vertrouwen in elkaar

Bij verzekeraar Ditzo is snelle communicatie met haar klanten heel belangrijk. Ditzo zet hiervoor alle kanalen van nu in en communiceert met name via social media en WhatsApp. Niet gek dus, dat Ditzo altijd op zoek is naar mensen die zich helemaal thuis voelen in de wereld van Facebook, Twitter en WhatsApp: ‘social media savvy’ kandidaten. En dat is precies het type kandidaat dat wij voor Ditzo vinden.

“Onze kandidaten kunnen vrijwel direct aan de slag”, vertelt Danja van Gammeren van YoungCapital. Zij zit iedere week in-house bij Ditzo, zo weet zij precies wat er daar op de afdeling speelt. Tim van Geenen, teammanager blije klanten bij Ditzo, vertelt: “Een sollicitatiegesprek met kandidaten zoals dat normaal gaat, is eigenlijk niet nodig. We drinken een kop koffie en dat is het.”

“We vertrouwen YoungCapital volledig; een sollicitatiegesprek met kandidaten is eigenlijk niet nodig.”

Tim van Geenen teammanager blije klanten bij Ditzo

Talent komt tot bloei

Al sinds 2014 werft en selecteert YoungCapital de leukste en beste kandidaten voor de klantenservice van Ditzo. De afdeling is in 2016 helemaal vernieuwd door de inzet van het talent van YoungCapital. Onze kandidaten vormen nu samen de webcareafdeling van Ditzo. Alle vragen komen binnen via verschillende social media, en worden ook via deze platformen beantwoord. Sinds 1 januari 2016 wordt alles digitaal afgehandeld.

Binnen één dag de juiste kandidaten

Zodra Ditzo nieuwe collega’s zoekt, komen wij in actie. “Vaak hebben we binnen één dag al keuze uit genoeg geschikte kandidaten”, vertelt Wouter de Vries, manager blije klanten bij Ditzo. “De kandidaten van YoungCapital passen altijd goed bij ons.”

YoungCapital is erg betrokken bij Ditzo en de kandidaten die er aan het werk zijn. Danja: “We weten precies wat voor kandidaten ze zoeken.” Het contact gaat altijd heel snel en direct. Binnen no-time gaan de kandidaten aan de slag in hun nieuwe functie. “En al na een paar weken is het net of ze al maanden bij het team horen”, aldus De Vries.

Deze klanten kiezen ook voor YoungCapital

ing
nespresso
mediamarkt
t-mobile

Heeft u een uitdaging op personeelsgebied in uw callcenter? Wij komen graag vrijblijvend bij u langs om met u mee te denken. U gaat energie van ons krijgen!

Ja, neem contact met mij op voor een afspraak


*
*
*
*